CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

::My Lovely Day::

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby =)

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, December 3, 2010

Kesiannya... kekejaman melanda... =(

di petang hari yg hening neh... 
di tengah kesibukan ku menyetelkan SKT ku...
di tepi aku sedang memblOgwalking.. huhuh
di emailku.. tersinggahla satu berita yg menyentap hatiku sebagai Ummi..
giler tul la manusia yg sanggup perlakukan kanak² sebegitu rupa..
juz imagine klu la kanak² tuh anak ko sendiri.. 
mangkuk jamban toll la pengasuh tuh..
bukan begitu caranya nk didik kanak² kan...
sampai budak tuh trauma giler... mmg cam haraammmmm la pengasuh tuh..
x layak di gelar pengasuh kanak²...
org mcm tuh harus jadik pengasuh SINGA..
barula buku bertemu rak ruas.. :P
semoga benda² macam ni dijauhkan dari anak² ku.. AMIN..
berita selanjutnya di bawah..


PUTRAJAYA - Tindakan tidak berperikemanusiaan seorang pengasuh yang bertindak menampal mulut, muka dan tangan anak asuhannya dengan pita pelekat semata-mata untuk memaksa kanak2 itu diam memakan diri apabila dia ditahan baru2 ini.

Pengasuh berusia awal 20-an itu ditahan pada pukul 4 petang pada 23 nOvember lalu di sebuah taska di Presint 14 di sini selepas pOlis menerima satu lapOran daripada ibu Raif Alfian Farid Alfian, 18 bulan.

Kejadian tersebut telah berlarutan sejak OgOs lalu tetapi hanya diketahui ibu mangsa, Hazlina Rahmat, 29 apabila dia dimaklumkan Oleh penjaga kepada kanak2 lain yg turut menghantar anak mereka ke situ 18 nOvember lalu.

Hazlina ditunjukkan sekeping gambar di mana tertera imej anaknya yg sedang menangis dgn mulut, muka serta tgn nya dilekat dan diikat dgn pita pelekat.

Difahamkan taska tersebut mempunyai 5 pengasuh yg mengasuh lebih 30 Orang kanak2 berusia antara 2 bulan hingga 6 tahun dengan kadar bayaran RM300 sebulan.

Hazlina mendakwa, walaupun masih belum pandai bertutur, Raif seakan cuba memberitahunya sesuatu kerana kerap menangis dan menendangnya setiap kali hendak ke taska tersebut.

“Anak saya akan menangis @ merengek kerana dia trauma setiap kali ternampak benda yg dilekatkan dgn pita pelekat.”

“Saya cuba bersemuka dgn pemilik taska namun dia menafikannya sehinggalah saya membuat lapOran pOlis.”

Dakwa Hazlina, terdapat kanak2 lain yg turut dilayan dgn buruk seperti tgn mereka dimasukkan ke dlm laci & dibiarkan menyusu sendiri.

sumber: Kosmo 30 nOv. 2010



5 kata² pujangga:

Softtouch [Hanim] said...

Sedihnya mcm nie..jauhkanlah anak sy dari bnda2 mcm ni..Anak sy, sy letak kat taska jgk...

Ummi Iman said...

tula... emi anta kt pengasuh.. doakan anak kita baik² aja.... AMIN..

Zimah said...

emi, ni manusia binatang..mmg setan la..aku mmg baran kalo tgk org buat budak camni..pengasuh tu patut bg makan buaya je..huhue..semoga ALLAH membalas perbuatannya..

Anonymous said...

bangang btol org yg buat tu...

shelliey said...

kejamnyee..ade jgak manusia cmni yerk..adoii..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...