CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

::My Lovely Day::

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby =)

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, August 26, 2011

Akhirnya....

Assalamualaikum...

lamanya x update blog ni...
x tau la kenapa bila preggy jerk mls nk ngadap blog & fB..
haishh... smpai kekwn tanya nape da lama x update..
yg bole ku jawab.. 

penyakit 'M' dtg menyerang.. huhu..

Alhamdulillah.. kandungan ku da berusia 6 bulan..
Alhamdulillah jua sebab fibroid yang doc detect berada di dalam rahimku da ilang...
 hope so.. ilang selamanya.. =)

My lil Iman da 1 Tahun 5 bulan..
semakin lasak..
semakin manja (sejak² nk dpt adik ni)
semakin kuat bebel..
pantang bgn tdo jek trus carik makanan..
tp badan da x chubby mcm dlu..
da susut.. berat jek naik.. 12 kg..
nti ku upload piccas Iman cuk cam..
Iman da pandai tadah tgn tuk baca doa..
walaupun ku nk masuk kereta.. bacalah bismillah..
trus Iman tadah tangan.. sO sweet..
da pandai ikut ayah ummi solat..

satu jek kurangnya..
Iman xnak kt org.. 
orang tertentu jek dia leh geng.. haishh...

Alhamdulillah Ramadhan kali ini dapat diharungi dengan jayanya.. 
walaupun ade jugak pOnteng.. itupun sbb perut x selesa..
so far Alhamdulillah.. Allah permudahkan urusanku..

nk citeR psl Raya kali ni.. 
aii x beria pn.. huhu.. sbb aii da gemOkss...
leh pakai bju kurung saiz L jerk..
huhuhu...
x beria pn da 3 psg baju raya.. hihih..
tp persiapan raya lebih ke Iman Syahmi..
adik Iman pn ade gak... tp bila da keluar la.. huhu
tuk en suami pn ada.. cumanya x carik baju melayu jek lgik...

Raya kali ni x berseri bagi ku & famili en suami..
kerna semalam genap sebulan pemergian ibu mertua tersayang ke Rahmatullah..
sedih mmg sedih la.. x leh dibayangkan..
sebelum ni arwah mak yg menyambut kami pulang di Keratong..
tiada lagi peluk cium dari mak.. rindu sangat..
bila balik keratong rasa mcm lain sgt sbb mak da tiada..
bila kt sane terasa arwah dok mengaji kt ruang tamu..
bila nk makan jek mesti rasa nk panggil mak.. ajak mkn skali..
ape pun kami redha atas pemergiannya..
pemergian yang tenang.. pemergian yg x disangka..
semasa dikapankan wajah arwah mcm tersenyum dalam tidur..
tenang sgt.. 
kami rindu arwah mak..
Iman rindu kt arwah tOk..

AlFatihah ku hadiahkan tuk arwah mak..
Semoga mak berada dikalangan orang² yg beriman..

tetiba mOod sedey..
xleh nk teruskan penulisan..
nti ku smbung lagi eh..
terlalu banyak dugaan buat kami sekeluarga thn ni..
sabar & redha dgn ketentuanNya..



Thursday, April 7, 2011

Alhamdulillah.... I'm pregnant =)

Salam semua...
alhamdulillah... saya kembali selepas mengalami kemabukan terlampau..
mulanya x taw la ku pregnant kan...
tp bila period ku da lewat.. (aku ni jenis x leh lewat.. klu lewat.. cOnfirm!) huhu
pas2 dengan Iman wat perangai nye...
show all his tantrums..

paling ketara part..

bila Iman duduk kt riba ummi dia.. 
mesti dia nk pijak² perut.. 
wat perut Ummi dia ni mcm tangga...
perut ayah x mau dia pijak plakz..

pas2 tetiba menjadi terlalu mengada²...
asek nk berdOkong jerp..
x leh letak lgsung..

sO, kije Ummi dia ni x bpe jadi la kan...

tp ari sabtu lepas...
ku da mengalami kepeningan yg amat...
muntah².. x lalu mkn...
perghh... ngn pantas g klinik...
then wat UPT..

cOnfirm uuu....

dOuble line...

I'm pregnant... hOyeee...

tp rasa mcm terlalu awal plak...
sebab Iman baru je menginjak setahun...

ms baru tau.. ku byk termenung.. 
sedih mengenangkan Iman...
belum puas tuk Iman bermanja..

tp alhamdulillah...
rezeki dari mu Ya ALLAH..

ku terima ngn hati yg lapang & redha...

pada anak Ummi, Iman Syahmi...
Ummi akan pastikan kasih sayang Ummi dibahagi sama rata...
walaupun Iman akan dpt adik...
Iman tetap anak Ummi yg sulung.. & permata hati Ummi...
Ummi akan pastikan Iman akan mendapat kasih sayang secukupnya..

Be a gOod brother ye sayang...
Insya ALLAH.. 
adik Iman akan keluar melihat dunia di kala Iman menginjak usia 1 tahun 9 bulan..

doakan kesihatan saya & kandungan saya yer...
x mau mabuk² da...
x laratnya nk tempuh era kemabukan..

setakat ni masih boleh memasak, buat kerja rumah..
cumanya ku x leh bau minyak wangi terlampau.. (mcm lori minyak wangi terbalik.. huhu)

sejuk hati Ummi melihat ketenangan wajahmu, Iman

anak Ummi yg rajin tolong ayah di kala Ummi kemabukan =)
 

ketika sambut 1st Birthday Iman di Village view...



Wednesday, March 30, 2011

Happy 1st Birthday sayang.... =)

Alhamdulillah... Iman genap setahun hari ni...
da besar anak ummi... =)
ummi x plan lagik nk celebrate tp.. Insya ALLAH..
ummi akan wat jugak..
masih segar dalam ingatan Ummi saat melahirkan mu, Iman...
tanggal 30/3/2010, 6.38 petang.. Iman dilahirkan...
bukanla nk kate x mengalami kesukaran...
tp Alhamdulillah... ALLAH permudahkan..

doa Ummi agar Iman Syahmi akan jadi anak yg soleh, bijak cerdik, anak yang menjadi kebanggaan ayah & ummi, abang yg akan jaga adik² nti ye.. :P
Ya ALLAH, makes our Iman Syahmi a gOod muslim & son.. AMIN..

HAPPY BIRTHDAY IMAN SYAHMI... 




@ kaki gunung Jerai





@ Cable Car, Langkawi





Tuesday, March 29, 2011

|Petang yang hangat....|

petang yang hangat...
hati yang hangat...
haishhh..... geram sgt la haku ni kan...

psl kereta Grand Livina itu..
aku masuk opiz lambat tgh hari td...

weiii.. mcm la aku nih tukang jaga parking dia kan...
suka hati dia jerk nk block keta aku....
mmg selamba badak jerk block keta aku...

almost 1/2 hOur gak tgu kt depan keta mcm tunggui....
agak² la kan...
nk soping pn parking la elOk² kan...

xde org nk marahnya klu ko parking elOk²...
mmg panas jerk hati aii ngn suami aii...

walaupun baru pas makan ms tuh...
rasa lapar balik jerk tgk pOmpuan itu lenggang lenggOk jln kt keta dia...
haishhh...
manusia.. manusia....

kejadian berlaku di depan Maya SS Boutique, Bangi...

sabarla wahai Ummi....

nota kaki : x sabarnya nk tgu kul 12 mlm... nk wish happy 1st birthday tO Iman Syahmi... hehe.. klu Iman x tdO lagi la.. heheh



Friday, March 18, 2011

Alhamdulillah..... rezeki Iman =)

Assalamualaikum...
da seminggu ku biarkan blOg ni sepi tanpa hOt neWs... hOt la sgtkan :P
sepi pun bersebab eh...
sebab kami in mOod hOliday..
kuarge en. hubby bercuti ke Kedah..
kami attend kenduri kawen sedara di Yan, Kedah..
pas2 tdO di umah kg. MIL di Kuala Kangkung, Kota Setar..
pas2 cuti² di Langkawi selama 2 hari..
then, jejaln di Penang, Balik Pulau..

dead exhausted!!..
sampai la ni terasa kepenatannya...
sebab ntahla...
penat atas jalan je rasanya...

tp entRy kali ni ku x nak citeR lagik psl hOliday ni..
tp ku teruja nk citer 1 benda sebab tuk pertama kalinya ku menang cOntest..
ku pertaruhkan anak ku.. Iman Syahmi..
refer kt entry ni...
Iman masuk Cute Baby Contest..

alhamdulillah....
1st prize nokkkss... link  =)
syukur...
tengs Huda... =)

kemenangan pertama buat Iman Syahmi =)





Thursday, March 10, 2011

Dugaan apekah.... Sabar ye Iman sayang...

da lama blOg ni x berupdate...
terima kasih pada yg sudi menjenguk rumahku ini...
walaupun ianya sepi tanpa berita...

ku der banyak citeR nk stOry kt cni..
tp rs mcm x berkesempatan jerk..

ikutkan ari² bukak netbOok tp... 
bukak je la kan.. On nye idak.. heheh..

ku x sabar nk holiday ngn family en suami...
kami akan menuju ke Utara...

wah.. pestime aku balik kg en suami ni....
kg kedua² belah PIL aku..

kami akan bercuti dari Jumaat - Selasa depan...
hOpe perjalanan kami dilindungi ALLAH..

tp yg merunsingkan diri kami la ni...
IMAN SYAHMI demam...
huwa... da 4 hari...
kejap panas.. kejap sejuk...

apakah....
adekah kerna ingin tumboh gg..??
atau
adekah kerna ingin berjalan tanpa sokongan..??

sian sgt bila Iman x sihat ni...
melepek jek.. x ceria sgt..

iman x mau mkn bubur..

badan pn da susut... huwa....

ari² tgk Iman.. hati Ummi menangis...

bila Iman demam ni.. Iman manja sgt...
kena Ummi @ ayah ade di sebelah...

tdO nk atas riba..
x pun berdukung....
wallla.... ummi x larat yang...
tp Ummi gagahkan jua tuk anak Ummi syg...

Iman...

get well sOOn dear....


walaupun demam.. 
ade time Iman nk bermain.. aktif kan main..
tp bila time dia nk melepek tuh...
haaa.... tdo aje la..

Ummi rindu keletah Iman..

Iman pn da nk genap sethn ujung bulan ni...

pergilah kesakitan... datangla kesihatan pada anak Ummi... AMIN..


p/s: gambar selingan saje... pada yg rindu Iman Syahmi... ade ker yg rindu..??



Thursday, February 24, 2011

Cute Baby Style Contest


wah.. sempat curik² masa jOin contest ni...

aiseh... mcm da terlewat... ari ni last day..

hOpe diterima la yer Pn. Huda.. =) 

  nk jOin leh klik banner ni..
cepat² sebelum terlewat..
hehe. aii da terlewat ni..
due date : 24/2/2011, 12pm

sO.. piccas yg ku pertaruhkan...

tam taraaaaa.....


Iman Syahmi Bin Shahrizal
11 bulan 
d.O.b : 30 Mac 2010
uMmi : Nor Emiliza Binti Zainuddin
time ni 1st time Iman g mandi air laut.. bukan mandi mane pn.. saje nk bagi Iman cecah air laut.. tengOk muka keterujaan anakku itu.. =) siap nmpk 2 ketOii gg lagi.. =)

hOpe ade rejeki Iman.. AMIN.. =)


p/s: sila abaikan kaki en. suami itu yer.. :P


|Bersediakah A.K.U??|

bersediakah aku...??
sedia untuk ape..??
sedia untuk membersihkan sawang² yg ade di rumahku ini..

huhuhu...
banyak benda nk citeR.. tp nape mOod x cOming...??
heheh...
rs smpai citeR tuh da basi pn...
da nk bertukO bulan pun..
sebelum bulan menukarkan dirinya...

aku harus gigih...
aku mesti update blOg ini dengan cerita itu..

bayangkan.. citeR psl CNY pn masih dlm draft..
haishhh.. wats gOing On uMmi...??
wake up...

tp aku x leh updet skang..

kena kejar due date nk edarkan rekOd servis kt staf..

hehe... later eh...

pada sesiapa yg sudi menjenguk blOg ini...

terima kasih banyak² kerna setia menziarahi blog ini..
walaupun tiada berita terkini hiburan sensasi..

sayang kOoorang sumee... =)

sebagai selingan...
tatapilah wajah kesayangan hamba  ;)

iman.. dengan muka x bersalahnya tarik rambut ayah =)



Thursday, February 17, 2011

Setulus Cintamu Ya Rasulullah S.A.W


 Assalamualaikum...
terlalu lama blOg ini sepi tanpa berita terkini hiburan sensasi..
kebizian di Opiz.. lappy dipinjam Oleh adik..
means tuan rumah hanya smpat ronda² di rumah kekwn sajOrk..

masih belum terlewat tuk tuan rumah berkOngsi cerita..
Cerita menarik tentang kekasih ALLAH.. Ya Habibi.. Ya Rasulullah.
Berselawat ke atas Nabi.. 

Sallallahuala Muhammad

Sallallahualaiwasalam

(ulang 2x)



Thola'al badru 'alayna.

Min-tsaniyyatil wada'

Wajabasy syukru 'alayna.

Ma da'a lillahi da'



Sallallahuala Muhammad

Sallallahualaiwasalam

(ulang 2x)



Ayyuhal mab'u-tsu fiina.

Ji'ta bil amril mutho'

Anta ghow-tsuna jami'a.

Ya mujammalath thiba'

 Pagi itu, walaupun langit telah mulai menguning, burung-burung gurun enggan mengepakkan sayap, Rasulullah s.a.w. dengan suara terbatas memberikan kutbah.

"Wahai umatku, kita semua berada dalam kekuasaan Allah dan cinta kasih-Nya. Maka taati dan bertakwalah kepada-Nya. Kuwariskan dua perkara pada kalian, Al-Quran dan sunnahku. Barang siapa mencintai sunnahku, bererti mencintai aku dan kelak orang-orang yang mencintaiku, akan masuk syurga bersama-sama aku."

Khutbah singkat itu diakhiri dengan pandangan mata Rasulullah yang tenang dan penuh minat menatap sahabatnya satu persatu. Abu Bakar menatap mata itu dengan berkaca-kaca, Umar dadanya naik turun menahan nafas dan tangisnya. Usman menghela nafas panjang dan Ali menundukkan kepalanya dalam-dalam. Isyarat itu telah datang, saatnya sudah tiba.

"Rasulullah akan meninggalkan kita semua," keluh hati semua sahabat kala itu.

Manusia tercinta itu, hampir selesai menunaikan tugasnya di dunia. Tanda-tanda itu semakin kuat, tatkala Ali dan Fadhal dengan cergas menangkap Rasulullah yang berkeadaan lemah dan goyah ketika turun dari mimbar. Disaat itu, kalau mampu, seluruh sahabat yang hadir di sana pasti akan menahan detik-detik berlalu.

Matahari kian tinggi, tapi pintu rumah Rasulullah masih tertutup. Sedang di dalamnya, Rasulullah sedang terbaring lemah dengan keningnya yang berkeringat dan membasahi pelepah kurma yang menjadi alas tidurnya.

Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam. "Bolehkah saya masuk?" tanyanya.

Tetapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk. "Maafkanlah, ayahku sedang demam," kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu.

Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah, "Siapakah itu wahai anakku?"

"Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya," tutur Fatimah lembut. 
Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan. Seolah-olah bahagian demi bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang.

"Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan di dunia. Dialah malaikatul maut," kata Rasulullah,

Fatimah pun menahan ledakkan tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya. Kemudian dipanggil Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini.

"Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?" Tanya Rasululllah dengan suara yang amat lemah.

"Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu. Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu," kata Jibril.

Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega,matanya masih penuh kecemasan.

"Engkau tidak senang mendengar khabar ini?" Tanya Jibril lagi.

"Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?"

"Jangan risau, wahai Rasul Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: "Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umat Muhammad telah berada di dalamnya," kata Jibril.

Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan-lahan ruh Rasulullah ditarik. Seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang.

"Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini." Perlahan Rasulullah mengadu. Fatimah terpejam. Ali yang di sampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka.

"Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?" Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu.

"Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal," kata Jibril.

Sebentar kemudian terdengar Rasulullah memekik, kerana sakit yang tidak tertahankan lagi.

"Ya Allah, dahsyat sungguh maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku."

Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi. Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu. Ali segera mendekatkan telinganya.

"Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku (peliharalah solat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu.)"

Di luar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan. Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan.

"Ummatii, ummatii, ummatiii.. (Umatku, umatku, umatku).."

Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu.
 
Kini, mampukah kita mencintai seperti Baginda mencintai kita? Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.

Sahabat-sahabat muslim sekalian, marilah kita renungkan kembali pengorbanan Rasulullah kepada umatnya, betapanya cintanya Rasulullah kepada umatnya agar timbul kesedaran untuk mencintai Allah dan Rasul-Nya, seperti Allah dan Rasulnya mencintai kita. Kerana sesungguhnya selain daripada itu hanyalah fana belaka.

Pernahkah kita menangis untuk Rasulullah s.a.w? 

Sedangkan di akhir hayat baginda menangis kerana kita. Renungkanlah...


sumber : email



Thursday, February 10, 2011

♥♥♥L.O.V.E ♥♥♥


2 love someone is a natural instinct
2 be loved by someone is luck
2 live with someone u love is achievement
2 live with someone who loves u is life!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...