CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

::My Lovely Day::

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby =)

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, October 27, 2010

PANAS...Saida nk bercerai....???


Salam sume... selamat pagi & selamat sejahtera ;) .. di pagi Rabu ni da start citer panas... apakah..? haha.. saje jerp... berkongsi cerita.. xtaula citer ni da lama ke baru kan.. yg pasti aku baru taw.. hahaha kelewatankah aku..? aku nih mmg slalu KZ.. @ ketinggalan zaman =) tp aku agak terkujat beruk gak la.. sbb aku rasa dorg ni pasangan bahgia plus da lama kot kawen.. da 14 tahun.. anak pung da besar.. tu la kan, klu da terjebak dlm dunia hiburan ni... mcm² benda leh jadik.. opss dunt get me wrong k.. bukan ler aku kate dunia hiburan ni x bagus.. tuh depend kt individu tu la kan.. ape² pun ku doakan rumahtangga mereka dpt diselamatkan... kesian kt anak² kan.. ape jua keputusan yg mereka buat, ingatlah anak².. wah ko chmie... nasihat mcm perunding motivasi.. harharhar.. ;)

KUALA LUMPUR: Setelah 14 tahun melayari hidup bersama dan dikurniakan empat orang anak, penyanyi Saida memfailkan permohonan untuk bercerai secara baik daripada suaminya, Mohd Ghazali Yahya Zikri.

Saida yang merupakan kakak kepada penyanyi tersohor, Datuk Siti Nurhaliza memfailkan permohonan itu pada 6 Oktober lalu di Mahkamah Rendah Syariah di sini, dengan menamakan Mohd Ghazali sebagai defendan. Permohonan itu difailkan mengikut Seksyen 47, Akta Undang-Undang Keluarga Islam Wilayah-Wilayah Perekutuan 1984 dan kes disebut di hadapan Hakim Syarie, Mohd Suhaily Rosdi pada Selasa.

Bagaimanapun, prosiding tersebut hanya dihadiri oleh peguam syarie, Noor Azlina Che Hasan sebagai wakil kepada bekas peserta Akademi Fantasia Musim Keenam itu manakala Mohd Ghazali tidak diwakili peguam.

Mohd Suhaily menetapkan 20 Disember depan sebagai sebutan semula kes bagi membolehkan pasangan tersebut berbincang bagi mengetahui sekiranya ikatan perkahwinan masih boleh diselamatkan ataupun mereka masih mengekalkan keputusan mahu berpisah.

Berdasarkan pernyataan tuntutan, Saida, 34, dan Mohd Ghazali, 40, mendirikan rumah tangga di kampung halaman penyanyi itu, Kuala Lipis, Pahang pada 14 Disember 1996 dengan berwalikan bapa kandung.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan cahaya mata, Siti Nurunnyssa, 13, Anas, 11, Khalid, 7, dan Siti Nurul Mashitah, 4 tahun.

Saida atau nama sebenarnnya Siti Norsaida Tarudin mendakwa dia dan suami sudah lama tidak bersefahaman dan sehaluan serta perkahwinan itu telah mengalami masalah yang berpanjangan dan tidak boleh didamaikan lagi.

Dia yang bernaung di bawah syarikat milik Siti Nurhaliza juga yakin bahawa matlamat perkahwinan tidak akan tercapai.
Turut dinyatakan, mereka yang beralamat di Alam Damai, Cheras, di sini juga tidak pernah bercerai sebelum ini.


4 kata² pujangga:

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

ooouch, iye ke dh nk berpisah..??
huhuhu, 14 thn dh tu.. syg lak rasanya! pepon, semoga diberi petunjuk terbaik..

Ummi Iman said...

itula... saida da fail cerai cara baik.. hurm.. doakan yg terbaik.. 14 tahun bknnya sekejap kan.. anak pn da besar..

ibu faiz said...

ni mungkin masa utk keluarga dah terhad kot...ialahh bz dgn keje jer.....dulu elok jer.....sebelum jadi artis kan...

Ummi Iman said...

tu la b4 dis kan dia housewife.. for sure la byk masa tuk kuarge.. nih da jadik artis, tOo Much time spend tO show.. huhu.. harap maklum je la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...