::Aktiviti di hujung minggu::

Salam.. hye all, mulanya nk updet blog ni kt kg.. tp kesibukan diriku berulang alik dr tampin - melaka.. so, aku tpaksa lupakan hasrat nk updet ni.. tp aku longgok kan skali la suma citer sekitar cuti² di hujung minggu yer..

Aku balik kg ari jumaat mlm (7/11/08) ngn chteh.. gerak dlm kul 830 mlm.. smpai tampin, dlm nk dkt kul 10.. all my family members da tgu di meja dining tuk dinner.. late dinner coz memsg br smpai dr melaka.. kebetulan aku pn balik, so mereka tgu kami skali la.. hahah.. mmg langkah kanan.. smpai trus mkn.. pas2 sembang² skit tanya perkembangan Danish.. pas2 ZzzzZzz.. so tired...

Keesokan harinya (Sabtu,8/11/08).. kami konvoi ke Putra Melaka untuk melihat pkembangan Danish.. alhamdulillah da der peningkatan.. plan awal, aku nk g Palong coz opismate aku, Yati Sofia kawin then trus anta chteh blk kg, Pahang.. tp disbbkan rmai sedara mara aku dtg ari ni nk ziarah Danish..family maksu+makteh+maklong dtg dr KL.. pas2 x smpai hati lak tgalkan famili+Danish.. Danish pn x sihat lgi.. aku pn gtau chteh yg x jdi g Palong.. Chteh sorg yg memahami.. so, dia x kisah.. dia ikut je.. + kami pn kena blk KL ari ahad coz nk jmpa
azmi tuk kirim barang ke lovely sis kt ireland.. lunch time kt kedai di Taman Rempah, Melaka.. makcik tuh pening nk msk skali byk.. heheh.. smpai 4 meja kami booking.. tp da rezeki makcik tu.. dri c2 sedara aku suma balik ke KL.. coz memsg der hal kan.. neway thanx 2 all, coz sudi dtg ziarah Danish.. doakan Danish cepat sembuh yer.. my family stay jek kt hosp smpai kul 630.. sian kt along aku.. dia kan dlm hari.. kurg rehat.. so, kami balik awal.. kami tinggalkan Danish dengan harapan Danish cepat sembuh.. Danish sorg yg kuat.. "Danish, MakNgah balik dlu.. Esok Mak Ngah dtg lagi.. Cepat sembuh yer.. Danish kena lawan.. Nanti Danish da balik kg Wan.. kita leh main².. MakNgah leh dukung Danish.. Ni MakNgah juz bole tgk thru incubator je.. Kami semua sayang Danish.." Ayat yang aku slalu ckp kt dia bila aku nk balik dengan linangan air mata.. Ini semua dugaan buat kuarge kami... Sampai umah tlg mak masak.. Menu mlm tu Ikan Bawal Sweet Sour+ Petola Goreng+Sambal Ikan Bilis Petai.. hehe.. nyum..nyum.. sedap.. after dinner, Chteh ngn my BIL kuar nk tgk bola kt skrin besar.. huhuh.. MU vs Arsenal.. balik jek.. memsg monyok coz dua² fans MU.. MU klh.. 1-2.. relax Chteh.. hihih.. pas2 aku bc blog lovely sis.. skali aku di tag oleh adik aku la.. punyerla panjang tag die.. nnti der free time angah post tag tu ea.. huhu.. so, time to sleep.. ZzzZzz

(Ahad,9/11/08), aku tbgn lewat skit.. kul 8 bru sedar.. pas mandi.. turun je bwh tgk breakfast da tersedia.. mak ngan ayah je tgh mkn.. aku tnya mana yg lain.. rupanya memsg still on dreaming.. so, aku bfast ngn mak ayah je.. Menu mee goreng+ teh panas.. sedapnye mak masak.. heheh.. ambil hati mak.. *wink*wink.. dlm kul 9 dorg still x bgn.. sdgkan my BIL kate nk g Muar ngn Chteh nk amik mak dia dtg melaka.. bila along turun je aku tanya la.. x jd ker g Muar.. along aku kate x jdi coz mak mertua dia naik bas turun kt Melaka Sentral.. patutla memsg bgun lewat.. pas2 aku dgr kecoh² kt dapur.. aku igtkan ayah wat per.. rupanya ayah tlg cikgu,jiran aku bersihkan longkang besar tmn aku tuh.. xde sivik betul la org² yg buang sampah ni.. suma main campak jek sampah dlm longkang tu... dlu da penah pecah.. nih siap ayah kuarkan tayar lori la..stroller baby la.. mcm² khazanah alam dlm longkang tu.. ayah aku nih bab sepah² nih mmg dia pantang tgk.. so, aku nk tlg pn.. cm x sesuwei jek pompuan msuk dlm longkang tu kan.. aku pn naik umah tgk chteh da bgn, suh dia bfast ngn my BIL.. pas2 sesiap nk gi Melaka.. pack suma my stuff coz nnti dr Melaka trus jerk blk KL.. then smpai hosp kul 11. tgk Danish dlu.. so sad.. aku xleh la tgk Danish.. kesian.. kuar jek dr ICU sure mata aku merah.. kuarge dr Muar pn da smpai.. kuarge 2nang adik aku pn dtg... so, ramai la kt ICU tu.. org lain kt ICU tuh suma da kuar.. yg plg lama Danish la.. Doaku agar Danish cepat sembuh dan bole balik rumah.. Kami rindu nk hug+kiss dia.. rindu nk tgk muka Danish yg comel tu.. aku gerak balik KL dlm kul 145.. pas solat zuhur.. kami ikut hi way Ayer Keroh.. otw tuh kami lalu la Zoo Melaka, Taman Rama², & mcm² tmpt yg menarik la kt sane.. siap plan ngn Chteh lgi, next year kta jejln melaka ea chteh.. nama jek negeri jiran.. tp last gi tmpt² tuh ms study dlu.. huhu.. cm biasala chteh drive dlu.. pas2 dia ngantuk coz kurg tido.. aku drive lak bila benti kt hentian semban.. Azmi msg aku ckp yg dia skang der kt Mid Valley..ms tuh dlm kul 3.. adakah aku kena g ke Mid Valley.. so, chteh kate ok jek.. so, kami set trus jmpa kt sane.. smpai Kajang dlm kul 330 pas2 trus ke Stesen LRT Tasik Selatan.. kununnya mls nk drive ke KL.. 4 sure jem nye la.. pas2 pening nak naik ape.. Komuter @ ERL?? so, kami decide tuk naik ERL.. kununnya ERL ni on time.. pas2 selesa kan dr naik komuter.. aduyai.. bila da bli tiket baru igt yg kami plan nk jmpa kt Mid Valley, so better naik komuter.. hurmm, xpe la.. nnti smpai Sentral naik la komuter balik.. wahwah.. so d' cartoon la kami ni.. maklumla jrg giler guna perkhidmatan awam ni kan.. smpai KL sentral trus bli tiket komuter.. sungguh mencabar pjalanan kami.. hikhihik.. sib baik chteh layan je.. ;) tq sayang 4 accompany me.. da nama pn komuter kan.. sentiasa sesak.. dlm train lagi la pack gler.. tp aku x takut coz chteh kan ade.. hehe..fuh.. seb baik next station Mid Valley.. turun jek trus set ngn Azmi nk jmpa kt belah mane.. maklumla Mid Valley kan beso.. slalu sesat aku ni.. so, dia tgu kt ground floor, centre court.. aku mmg kenal la kan muka azmi tu.. even x penah jmpa face 2 face sblm ni.. aku ni mmg cpt cam muke org.. soft spoken jek azmi ni.. baik budaknye.. huhu... TQ
azmi coz sudi bwk brg² adik akak tu.. nnti da smpai sane suh aishah banjer ea.. ;) jmpa azmi pn kejap je.. coz dia pn der hal kan.. so, kami pn cargas trus la.. gerak ke JUSCO, chteh nk crik brg.. brg yg bekenan da jmpa.. tp aku dok gtau chteh camne kita nk angkut brg² dia tuh klu naik komuter.. so, chteh guna pakai kate² aku tuh, dia pn ajak aku balik amik keta kt Tasik Selatan pas2 carik memane JUSCO yg terdekat.. coz sale nye same jek kan.. Traveller Bag last day offer.. at last, aku suggest kt chteh gi JUSCO Maluri.. lama x g sane since abis study dlu..dlu tmpt melepak aku jek bila abis klas.. wah.. masuk² kami rambang mata coz traveller bag tu Jusco da letak kt ruang legar.. so, lgi senang.. xyah mencari da... kiranya x sia² la dtg cni coz ape chteh hajati suma ade.. siap lgi murah dr yg kt MidValley.. then aku pn mencari brg² aku slps setel beli brg Chteh.. haha.. byk betul Chteh borong.. siap beli Coleman box lagi.. murah gak.. pas2 baru tingat yg perut kami x diisi since tgh hari td.. hahah.. juz makan junk food jek dlm keta.. pas2 cm biasala.. McD tmpt dituju.. Menu biasa Spicy Chicken McDeluxe n chtehnye, Big Mac.. terasa amat flat+ tired coz asik jalan jek.. Chteh siap tanya nk kemana lagi.. aku igtkan dia yg esok kami keja.. huhu.. kang ader yg x leh bgn lak kn.. so, chteh trus drive pulang ke rumah.. anta aku balik.. perghh.. panjang giler la plak story mory the morning glory ni.. heheheh... Tq chteh, we've spend a lovely time 2gether.. luv u.. =) smpai je umah maksu dlm kul 11 lbh.. mandi².. tgk brgn yg bru dibeli.. pas2 ZZzzZzz

Comments

Popular posts from this blog

::nk diet!! ::

81 Hari lagi bakal bertemu Ramadan Kareem...