|Raya Part 1|


Bila sebut pasal raya
Semua ingat Hari Raya
Tapi jangan pulak kita lupa
Ada seribu satu kata
Berkait dengan raya
Selain Hari Raya

Gembira kita di hari raya
Makan kenduri di balairaya
Kalau kita malas nak puasa
Kita sama macam hantu raya

Petikan di atas adalah lagu raya versi jalil hamid.. huhuhu.. nih da masuk raya ke 14 aku baru nk wat entry raya…  tp demi menyegarkan lagi belog terchenta ini, aii wat jugak..=)

Raya tahun ni agak meriah dengan kehadiran baby Iman Syahmi.. last year raya da ber3 jugak tp Iman raya dlm tummy Ummi…  kalau dulu beraya dengan family sendiri aje. sekarang ni dah ada dua family. Bertambah seronok sebab first time beraya sebagai seorang Ummi.
Dis year, turn kami beraya di kampong Ummi di rembau, N9.. kami mengamalkan sistem barter giliran sejak kami baru bkahwin.. bukannye ape… pepehal senang.. tidaklah disebabkan nk beraya dimana menjadi isu perkauman perbalahan suami isteri..

Dis year, I’m as Momma [huhu] decides our theme colour is BLUE.. what kind oF blue..? hurmm..blue as a piccas below..

Iman SYahmi yg sentiasa pandang kebwh.. down tO earth la Ummi =)
 
Tahun ni baju raya aku semuanya simple dimple..  & most of them is kain cotton… disebabkan saya masih menyusukan Iman, so I dunt need a fancy² baju kurung.. I’ll be wearing it for the rest of the day so I need to be comfortable..  PLUS [ bukan highwat PLUS ye]  aku berharap untuk makan BANYAK hari itu, so, saya perlukan sesuatu yang longgar dan santai.. so, I goes tO baju kurung pahang & baju kurung moden.. KEBAYA? Tidak diperlukan disini… bukannya kerana perlu menyorokkan lemak² yg ada tp kerana saya perlu ke sana ke mari yg memerlukan saya selaku UMMI bergerak pantas..  

DUIT RAYA..? hurm of coz kami telah membuat menyediakan bajet tuk itu.. ini kerana ahli kuarge yg da bertambah & part yg besh.. bertambahnye jua sepupu sepapat yg da kije.. so, Selamat di situ… hahahha.. kerana saya x perlu memberi mereka duit raya tetapi mereka yg perlu bagi kepada anakanda sy yg terchenta.. hihih….

kalo dikira balik, dah 7tahun rupanya aku berkecimpung dalam dunia pekerjaan..... dari kerani kontrak di UPM & dapat tetap di Perbadanan Putrajaya…  setiap tahun aku excited bab nk bg kids duit raya.. aku nk mereka rasa happy mcm kita dolu2 .. x kesah berapa jumlahnya tp asal dpt angpow sure kanak2 gumbira…

 
& yang x beshnya di sini.. kami kurang berfotogedix di hari raya… adoyaii… hanya berapa kerat jek piccas raya yg ader… so, x kesahla kan.. asalkan raya gue amat meriah dengan kehadiran IMAN SYAHMI..  citer raya ni kita sambung part 2 plakz eh… haha.. sukati aku jerp…  belog ni kan aku yg punya… jgn boring² yer kekwn… daaaa

Selamat Hari Raya Aidilfitri semua =)
apala yg menarik perhatian IMAN ni.. haishhh ;)

adjuz suar Iman coz baju raya ni tuk budak 2 thn huhu...

Note : bersambung part II

Comments

Lady Mira said…
emy,
suka gambar yg last skali tu :)
Ummu Iman_Irfan said…
tQ.. candid piccas... huhu.. ;)

Popular posts from this blog

::nk diet!! ::

81 Hari lagi bakal bertemu Ramadan Kareem...