|Bundle Of Joy|


Assalamualaikum.. last entry aku sebelum blog ini bersawang ade la piccas ketika majlis perkahwinan ku... tup² da sethun lbh x berupdet.. nOw aku dtg dgn entry aku sudah menjadi ummi... huhu... alhamdulillah aku bunting pelamin.. haha.. rezeki awal dr ALLAH.. plus aku ngn en suami x plan ape² pun.. mmg kami nk anak cpt memandangkan usia kami kawen pn agak tua terlewat... hahah lewatkah kawen ketika umur 27thn.. ?? hihihi... memula kawen biasalah kan pasangan baru yg menjejak ke alam perkahwinan... mestila ade pasang surutnya.. banyak betul dugaan yg ku tempuh.. gangguan dr hamba allah yg x serik² dengan perbuatan terlampaunya itu.. aku hanya mampu bersabar.. aku x rasa nk membalas perbuatannye itu cuma aku hanya mampu serahkan pada ALLAH.. biasa insan teraniaya ni.. so, tutup citer yg x besh ni.. citer pengalaman aku ketika preggy lakz..

Alhamdulillah rezeki ni kami terima awal.. kami terima dgn rasa gumbira.. bila period da dtg lewat lbh dr sebulan, aku pn gtaw en suami yg aku rs aku preggy.. so, en suami g farmasi belikan pregnancy test.. opismate aku suh wat waktu pagi.. bgn jek dr tdo pg tuh aku dgn semangat wajanya truz test.. ms tuh aku x kejutkan en suami pn.. tp bila test tuh menunjukkan 2 line.. aku x taw nk kate ape da.. aku amat excited.. aku pn kejutkan en suami.. dlm keadaan mamai en suami bgn tgk kit tu.. huhu.. lagila en suami happy.. rezeki yg dinanti.. ms tuh kononnya nk berahsia dlu la.. nk bikin surprise kt family.. tp biasala kan benda yg besh ni mana leh sorok².. family tampin & family keratong tumpang happy.. advise jgn lasak². jg mkn... etc..

nk citer psl mabuk² neh.. alhamdulillah morning sickness ku x lamer.. lbh kurg 2 weekz je.. kebetulan time posa lak tuh mabuk² ni.. masuk ape jua benda msti kuar balik... tp bykkan berdoa agar ALLAH beri kekuatan pd diri ni.. alhamdulillah, morning sickness ilang... time raya kuat melantak.. mak kate makan selgi boleh huhuh.. ape jua yg teringin makan jerk.. [itu ayat yg plg aku suke.. bedal jerk..]

the critical period is over.. alhamdulillah.. no more pregnancy sickness..everything 's great so far.. en suami terlalu manjakan aii taw.. bukanla namanya nk amek kesempatan kan.. tp a lot of thanx to en suami coz byk sabar dgn kerenah aku time mood swing.. huhu.. layan jerk ape yg aku nak.. yg pasti aku slaloo lapar.. lapar.. haha.. craving lauk² kampung jerk.. alhamdulillah ape jua yg aku teringin suma dpt.. plus aku x craving benda² pelikz pun.. plus i'm blessed with good skin even pemalas amat nk jaga muke.. [maybe sbb pembawakan baby boy] huhu...  bila tdo kaki cramp².. en suami la bangun urut² kaki.. bila aku x larat nk kemas rumah @ basuh baju etc.. en suami yg banyak membantu.. I'm so blessed.. =) Insya ALLAH.. doakan kami agar kekal bersama hingga ke akhir hayat..support each other 2 be d' best husband & wife.. ummi & ayah and human being..

setiap kali check up & wat scan msti dis lil boy da tunjuk anu dia.. yg menunjukkan dia boyz.. plg happy adalah en suami coz dia mmg nak anak lelaki sbg sulung dlm family.. reasonnye abang akan jaga adik².. anak laki akan jaga family... for me either boyz or girl.. it doesnt matter.. we're grateful, Allah already gave us the most precious gifts in life.

lets continued in part 2.. huhu.. detik² kelahiran Iman Syahmi..

Comments

Popular posts from this blog

::nk diet!! ::

81 Hari lagi bakal bertemu Ramadan Kareem...