Nak jejak kasih....

salam...
nk tanya kOrang la kan....
camne eh nk cari kekwn yg hilang da lama x jumpa..

aku da cuba kt friendster @ myspace @ facebOok..
tp enggak jumpa...
melainkan kalau dia pakai nama lain kan...

tetiba ku teringat zaman kanak² aku.. (perangai jek still kanak² lagi neh :P)
 aku der kawan baik..
g skolah ngn dia..
g ngaji ngn dia..
kena keja anjing ngan dia..
kena marah ngn ustazah pn ngan dia..
semuanya ngn dia..

dok rumah pn dkt²...
selang 2 bijik rumah jek..
slaloo main tengteng kt rumah dia..
penah minat abg dia.. hahah.. gatai nOo ms kecik.. :P (suka tgk muka jerp)
kalau mak dia masak nasi dagang.. sure ajak aku..
fuhh.. sedap...

rumah kami dkt sgt ngn skool...
jalan kaki jerp..
sO, kami akan seiring & sejalan..

ingat lagik masa dia nk pindah..

ayah dia ni pengurus Bank Bumiputra.. x silap aku
sO, mmg kerap la berpindah randah..
family dia kena pindah ke KL ketika kami darjah 4
walaupun masih kecik lgik.. 
tp ikatan persahabatan kami agak kuat..

aku sengaja balik lewat ptg dia nk pindah tuh..
sbb aku sedih sgt...
klu boleh aku xnk tgk dia pindah..
alih² dia tgu aku.. 
mmg sedih.. aku nangeh wOoo..
klu aku x balik kesian lak kt family dia tgu kan..

aku rs sunyi sgt.. 
bila dia pindah sbb kami da biasa bersama.. =(
dlu mana pandai nk tulis surat... msih skolah rendah kan..
bila da masuk fOrm 1, aku der tulis surat kt dia..
dia ade balas.. 
dia gtaw dia akan pulang ke kg halamannya di Machang kelantan..
waaa... lagila jauh kan..
tp dia x bg alamat kg pn..
rupanya itula surat terakhir drnya..

sO sampai la ni kami terputus hubungan..
ikutkan da 16 thn terpisah.. waaa lamanya..
tp aku still ingat dia..
still ingat muka dia..
still ingat nama adik bradik dia..
kak ja, abg sham, abg adlee & adik nazri..
& segalanya tentang dia..

tetiba aku tergerak nk entry psl dia..
aku rindu kt dia..
walaupun 16 thn xde kabar berita..
aku still rindu kt dia..
walaupun aku ade kwn baik yg lain..
tp aku tetap rindu dia..


sO, di mana leh ku cari dia..

dia yang bernama

SITI NAZATUL SHIMA BINTI IBRAHIM SUHAIMI

aku rasa skangni dia kt Machang..


p/s: N3 ptg ni emOsi sket..


Comments

Popular posts from this blog

::nk diet!! ::

81 Hari lagi bakal bertemu Ramadan Kareem...