+Longgokan ceritera cinta =)+

9th - 10th Sept 2008
kije cam biasa.. da rutin harin pas balik kije cam biasala.. gi Hosp ngn chteh.. 9/9 mlm, chteh tdo hosp lak.. sian tgk mak dia.. kurg tdo... mak+akak chteh g balik puchong.. aku lak gi balik tampin.. heheh.. rindu lak nk jumpa mak ayah.. smpai kg kul 9 lbh.. mandi².. makan².. pas2 Zzzz
pagi pas sahur gerak ke s'ban.. amik chteh tuk g kije skali.. & xtvt lain.. mcm biasa.. mgkin cerita kali ni nmpk aku byk cite psl Hospital hehehe.. hope korang x bored yer... lagi satu..2 all my reader.. mohon doa dr kalian semua tuk kesihatan Budin@ adik Chteh.. semoga dia cepat sembuh dan menjalani kehidupan seperti biasa.. Setiap yg terjadi ader hikmahnya.. Amin..

8th September 2008
ari ni aku MC... panas gle bdn.. gi klinik.. same wit chteh.. dia mngkin kurg rehat.. kmi btolak tgh hari ke hosp.. aku gagahkan jua diri tuk teman chteh.. b4 dat, kami singgah JJ Balakong crik lazy chair tuk akak+mak chteh.. alhamdulillah jumpa.. itupn tgl dua jek.. da rezeki kami.. pas2 trus ke Bazar di Jalan Rasah beli juadah then ke hosp.. haha.. hosp da mcm rumah ke2 lak..abg amy (hubby akak chteh) masak lauk tuk berbuka.. hehe.. igtkan dia juz bwk nasi kosong+nuget jek.. surprise katenya.. haha.. meriahla juadah berbuka kami mlm tu.. pas solat isyak trus balik kajang.. penatnye...

7th September 2008
cm biasa gi hosp.. tp petang br aku gi coz aku da demam... x larat sgt bdn ku pg tuh.. akak msg ajak gi skali..tp aku suh dorg gerak dlu.. nnti aku nyusul.. smpai hosp kul 4lbh.. tgk budin da btukar katil.. tp still x sedarkan diri.. ramai kekwn budin yg dtg.. pas2 main ngn anak buah chteh.. so sweet.. manjanye.. shazwin+shazwan.. pas2 aku gi JJ ngn chteh crik lazy chair.. hahah.. 'kerusi malas'.. xder.. pas2 g TESCO XTRA lak.. xder gak.. pas2 bli juadah berbuka tuk mkn di hosp.. kami singgah di BAzar Ampangan..skangni main line semban jek =) balik umah kul 11 lbh.. smpai umah kul 12.30.. feels so sleepy.. Zzzzz

6th September 2008
-pagi tu aku da ke hosp coz anta baju² chteh.. sian lak x mandi+x tido semlman.. tgk muka dia pn kepenatan... aku bwk dia g umah paklong kt ampangan tuk berehat.. dpt la tido sejam dua... aku lak rehat jek.. hehe.. tgk maklong buat kuih tart.. wak2 melawat kul 1230-730.. kul 12 lbh da smpai kt hosp.. tgk akak chteh+hubby da smpai.. tgk budin. alahai siannya... slalu tgk dia sihat.. bila ditimpa musibah ni, sedihnye.. redha ngn takdir Tuhan.. menginsafi ape yg terjadi.. mungkin ade hikmahnya.. ptg tuh mak ayah aku dtg melawat budin.. kuarge chteh maybe smpai mlm coz tgu abgchik dr kuantan.. dtg skali.. berbuka puasa di ampangan.. bli di bazar sikit.. pas2 tgu parents chteh dtg.. dorg smpai kul 10 lbh.. smpai rumah kul 12..+ chteh still tdo di hosp.. badan aku rasa x sedap.. nk demam.. adus.. flu+cough.. x syioknya..smpai umah terus ZzzZz

5th September 2008
- kerja cam biasa.. penat skit coz pulang lwat dr KLIA kan.. maybe kurg rehat.. feel so sleepy kt opis pagi tu.. ptg da plan nk berbuka pose sama ngn chteh.. plan baik punya.. tetiba chteh dpt call dr parents dia yg adik lakinya accident di Jempol.. on d way balik ke Shah Alam.. kelam kabut chtehku gi hosp jempol.. pas2 adik dia kena transfer ke Hosp S'ban coz kt jempol xde alatan yg mencukupi.. sian chteh.. rushing blik ke hosp semban follow ambulance.. penat.. doaku semoga semuanya selamat.. adiknya Patah tangan kiri+ade fractured skit kt dahi (klu x silap)+ x sedarkan diri... chteh tdo hosp mlm tu.. sian dia.. =(

4Th September 2008
-Tarikh my luv adik fly 2 ireland.. so sad.. aku mmg cuti on dat day.. so, btolak dri tampin kul 2.. singgah umah maklang+paklong.. bg chance adik aku jmpa dorg.. nnti raya da x jumpa.. suasana redup kerinduan.. seredup hatiku ketika ini.. wah.. jiwang.. mmg hujan jek dr pg.. mcm faham² jek yg kami akan berpisah sementara dgn doa adik akan pulang dgn kejayaan.. along+hubby btolak dr melaka.. so, kami akan jumpa d R&R semban.. smpai d KLIA kul 4 lbh.. maksu's family+ika+chteh smpai kul 5lbh.. alang tlg adik uruskan hal² check in+bagasi.. tgk tiket adik boarding time pkul 8.. so, smpat kami bebuka pose bsama²..memg meriah.. coz kami mkn di KFC tp bukak bekalan sendiri..mak da masak mihun goreng+ayam grg+ayam masak merah.. nyumyy.. besh.. dlm sedih² tuh makan laju gak.. hehe.. pic akan diuploadkan nnti.. dikala time tuk adik masuk dlm boarding room, tu suasana pilu menyelubungi jiwaku.. kekwn adik ramai gak yg dtg.. haha nangis tetap nangis.. sedih sgt time adik aku peluk along aku.. sian dia.. x sempat tgk anak buah.. tp xpe zaman da berubah.. mcm² ade.. nnti kita leh tgk thru webcam kan..pas2 time peluk mak aku.. da naluri ibu kan.. mesti risau+rindu+bangga berada dlm jiwanya.. wishing dat success will be always wit my lil sis.. come back wit flying colour.. insya allah.. Amin.. tutup cerita sedih.. =)

Comments

Popular posts from this blog

::nk diet!! ::

81 Hari lagi bakal bertemu Ramadan Kareem...