Salam Aidilfitri

For all my reader, 1st of all.. nk wish Selamat Hari Raya Aidilfitri.. Maaf Zahir Batin yer..Dihari yang mulia ni, marilah kita bermaaf-maafan..kadangkala kita tidak sedar ada terkasar bahasa atau tingkah laku dalam pergaulan,penulisan dan sebgainya..sepuluh jari disusun memohon kemaafan. Inilah masa yang terbaik untuk kita yang tidak bertegur sapa dengan teman2 memulakan bicara..selepas ini pasti ramai yang mengadakan open house..jangan lupa diri yer.. dan for sure jgn lupa menjemput saya hehehe...Makan biar berpada2..puasa memang sebulan xkan raya pn sebulan kut... Untuk renungan kita bersama, usah ditangisi apa yang telah hilang kerana apa sahaja anugerah Allah adalah sekadar pinjaman sahaja.Mengadap-Nya nanti juga sendirian..Apa pun kita harus wat yg terbaik dengan ikhlas.. Ok.. ni baru mukadimah.. belum masuk citer raya aku lgi. hehe..
Raya kali ini tidak semeriah sebelumnya.. mgkin ini kali pertama beraya tanpa adik disisi.. slalu dia assistant aku bile raya.. wat menda suma sesama.. along plak raya umah mertua di Muar... aku balik kg nenek ari isnin. yg ada famili ku & famili maklang.. yg len idok sampe2 nye lagi.. mcm biasala.. aku merangkap anak dara yg senior.. huhu malu nk ngaku tua.. =) btungkuslumus la menolong siapkan bahan2 tuk wat lemang+rendang.. mlm nye dgr pengumuman raya ari rabu.. ade lgi 1 hari tuk pose.. alhamdulillah.. xtvt len as usual... mlmnye ym ngn kuarge maksu kt kedah.. siap webcam.. sian jela demam.. ari selasa time tu bakar lemang.. hangatnye.. wah..dugaan di hari terakhir pose perutku sakit.. pergh.. pedih hingga ke ulu hati.. aku x byk tlg mak.. mmg x lrt nk bgn.. nk buke pose mcm larat lgi jek.. pas2 ptg nye mak minta aku teman ayah gi opis along tuk anta lemang+sedikit juadah dr kg.. yerla dia kena braya di umah mertua.. lgipun along tgh sarat mengandung.. tgu hari tu.. semoga along+baby sihat hendaknya.. hehe cam biasala ayah bila da gi melaka mesti singgah mydin bazar.. haha bukan nk wt menda pn... nk beli minuman kegemaran.. cincau fitrah.. =) pas2 balik trus kg.. aku drive ganti ayah sbb ayah ngantuk.. xper biarkan ayah berehat...di pagi raya mcm biiasa.. gi solat idulfitri ngn mak dan suma sedara di surau kg..suasana still meriah wpun aku agak kurg kenal kebanyakan anak2 perantau kg ni... xtvt mcm biasa.. ziarah kubur atuk ngn wan.. kuarge wan chik dr seberang cam biasa beraya kg kami.. memg meriah coz dorg happening.. pas2 stay at home... layan tv.. x tau nape aku agak kurg excited beraya umah sedara mara.. mgkin da kurg ahli kot.. hmm.. ntahla.. i miss 'adik' very much.. bc msg dia rs nk nangis.. tp kena tabahkan hati,kuatkan semangat.. dia lgi sedih di perantauan sana... so, later on nnti aku updet lgi ea.. c ya.. sad mood...

Comments

Popular posts from this blog

::nk diet!! ::

81 Hari lagi bakal bertemu Ramadan Kareem...