CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

::My Lovely Day::

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby =)

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, February 24, 2011

Cute Baby Style Contest


wah.. sempat curik² masa jOin contest ni...

aiseh... mcm da terlewat... ari ni last day..

hOpe diterima la yer Pn. Huda.. =) 

  nk jOin leh klik banner ni..
cepat² sebelum terlewat..
hehe. aii da terlewat ni..
due date : 24/2/2011, 12pm

sO.. piccas yg ku pertaruhkan...

tam taraaaaa.....


Iman Syahmi Bin Shahrizal
11 bulan 
d.O.b : 30 Mac 2010
uMmi : Nor Emiliza Binti Zainuddin
time ni 1st time Iman g mandi air laut.. bukan mandi mane pn.. saje nk bagi Iman cecah air laut.. tengOk muka keterujaan anakku itu.. =) siap nmpk 2 ketOii gg lagi.. =)

hOpe ade rejeki Iman.. AMIN.. =)


p/s: sila abaikan kaki en. suami itu yer.. :P


|Bersediakah A.K.U??|

bersediakah aku...??
sedia untuk ape..??
sedia untuk membersihkan sawang² yg ade di rumahku ini..

huhuhu...
banyak benda nk citeR.. tp nape mOod x cOming...??
heheh...
rs smpai citeR tuh da basi pn...
da nk bertukO bulan pun..
sebelum bulan menukarkan dirinya...

aku harus gigih...
aku mesti update blOg ini dengan cerita itu..

bayangkan.. citeR psl CNY pn masih dlm draft..
haishhh.. wats gOing On uMmi...??
wake up...

tp aku x leh updet skang..

kena kejar due date nk edarkan rekOd servis kt staf..

hehe... later eh...

pada sesiapa yg sudi menjenguk blOg ini...

terima kasih banyak² kerna setia menziarahi blog ini..
walaupun tiada berita terkini hiburan sensasi..

sayang kOoorang sumee... =)

sebagai selingan...
tatapilah wajah kesayangan hamba  ;)

iman.. dengan muka x bersalahnya tarik rambut ayah =)



Thursday, February 17, 2011

Setulus Cintamu Ya Rasulullah S.A.W


 Assalamualaikum...
terlalu lama blOg ini sepi tanpa berita terkini hiburan sensasi..
kebizian di Opiz.. lappy dipinjam Oleh adik..
means tuan rumah hanya smpat ronda² di rumah kekwn sajOrk..

masih belum terlewat tuk tuan rumah berkOngsi cerita..
Cerita menarik tentang kekasih ALLAH.. Ya Habibi.. Ya Rasulullah.
Berselawat ke atas Nabi.. 

Sallallahuala Muhammad

Sallallahualaiwasalam

(ulang 2x)



Thola'al badru 'alayna.

Min-tsaniyyatil wada'

Wajabasy syukru 'alayna.

Ma da'a lillahi da'



Sallallahuala Muhammad

Sallallahualaiwasalam

(ulang 2x)



Ayyuhal mab'u-tsu fiina.

Ji'ta bil amril mutho'

Anta ghow-tsuna jami'a.

Ya mujammalath thiba'

 Pagi itu, walaupun langit telah mulai menguning, burung-burung gurun enggan mengepakkan sayap, Rasulullah s.a.w. dengan suara terbatas memberikan kutbah.

"Wahai umatku, kita semua berada dalam kekuasaan Allah dan cinta kasih-Nya. Maka taati dan bertakwalah kepada-Nya. Kuwariskan dua perkara pada kalian, Al-Quran dan sunnahku. Barang siapa mencintai sunnahku, bererti mencintai aku dan kelak orang-orang yang mencintaiku, akan masuk syurga bersama-sama aku."

Khutbah singkat itu diakhiri dengan pandangan mata Rasulullah yang tenang dan penuh minat menatap sahabatnya satu persatu. Abu Bakar menatap mata itu dengan berkaca-kaca, Umar dadanya naik turun menahan nafas dan tangisnya. Usman menghela nafas panjang dan Ali menundukkan kepalanya dalam-dalam. Isyarat itu telah datang, saatnya sudah tiba.

"Rasulullah akan meninggalkan kita semua," keluh hati semua sahabat kala itu.

Manusia tercinta itu, hampir selesai menunaikan tugasnya di dunia. Tanda-tanda itu semakin kuat, tatkala Ali dan Fadhal dengan cergas menangkap Rasulullah yang berkeadaan lemah dan goyah ketika turun dari mimbar. Disaat itu, kalau mampu, seluruh sahabat yang hadir di sana pasti akan menahan detik-detik berlalu.

Matahari kian tinggi, tapi pintu rumah Rasulullah masih tertutup. Sedang di dalamnya, Rasulullah sedang terbaring lemah dengan keningnya yang berkeringat dan membasahi pelepah kurma yang menjadi alas tidurnya.

Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam. "Bolehkah saya masuk?" tanyanya.

Tetapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk. "Maafkanlah, ayahku sedang demam," kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu.

Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah, "Siapakah itu wahai anakku?"

"Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya," tutur Fatimah lembut. 
Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan. Seolah-olah bahagian demi bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang.

"Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan di dunia. Dialah malaikatul maut," kata Rasulullah,

Fatimah pun menahan ledakkan tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya. Kemudian dipanggil Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini.

"Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?" Tanya Rasululllah dengan suara yang amat lemah.

"Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu. Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu," kata Jibril.

Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega,matanya masih penuh kecemasan.

"Engkau tidak senang mendengar khabar ini?" Tanya Jibril lagi.

"Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?"

"Jangan risau, wahai Rasul Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: "Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umat Muhammad telah berada di dalamnya," kata Jibril.

Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan-lahan ruh Rasulullah ditarik. Seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang.

"Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini." Perlahan Rasulullah mengadu. Fatimah terpejam. Ali yang di sampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka.

"Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?" Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu.

"Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal," kata Jibril.

Sebentar kemudian terdengar Rasulullah memekik, kerana sakit yang tidak tertahankan lagi.

"Ya Allah, dahsyat sungguh maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku."

Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi. Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu. Ali segera mendekatkan telinganya.

"Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku (peliharalah solat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu.)"

Di luar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan. Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan.

"Ummatii, ummatii, ummatiii.. (Umatku, umatku, umatku).."

Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu.
 
Kini, mampukah kita mencintai seperti Baginda mencintai kita? Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.

Sahabat-sahabat muslim sekalian, marilah kita renungkan kembali pengorbanan Rasulullah kepada umatnya, betapanya cintanya Rasulullah kepada umatnya agar timbul kesedaran untuk mencintai Allah dan Rasul-Nya, seperti Allah dan Rasulnya mencintai kita. Kerana sesungguhnya selain daripada itu hanyalah fana belaka.

Pernahkah kita menangis untuk Rasulullah s.a.w? 

Sedangkan di akhir hayat baginda menangis kerana kita. Renungkanlah...


sumber : email



Thursday, February 10, 2011

♥♥♥L.O.V.E ♥♥♥


2 love someone is a natural instinct
2 be loved by someone is luck
2 live with someone u love is achievement
2 live with someone who loves u is life!




Wednesday, February 9, 2011

I'm blessed 4 what I have.. Syukran Ya ALLAH..


Salam.. entRy di petang hari..
sekadar berkOngsi kasih
renung²kan & selamat beramal.. =)


1. KETIKA MENCARI CALON
Janganlah mencari isteri, tapi carilah ibu bagi anak-anak kita
Janganlah mencari suami, tapi carilah ayah bagi anak-anak kita.

2.
KETIKA MELAMAR
Anda bukan sedang meminta kepada orang tua/wali si gadis,
tetapi meminta kepada Allah melalui orang tua/wali si gadis.

3.
KETIKA AKAD NIKAH
Anda berdua bukan menikah di hadapan penghulu,tetapi menikah di hadapan Allah

4.
KETIKA RESEPSI PERNIKAHAN
Catat dan hitung semua tamu yang datang untuk mendoa'kan anda, kerana anda harus berfikir untuk mengundang mereka semua dan meminta maaf apabila anda berfikir untuk BERCERAI kerana
menyia-nyiakan do'a mereka.

5.
KETIKA MALAM PERTAMA
Bersyukur dan bersabarlah. Anda adalah sepasang anak manusia dan bukan sepasang malaikat.

6.
SELAMA MENEMPUH HIDUP BERKELUARGA
Sedarilah bahawa jalan yang akan dilalui tidak melalui jalan
bertabur bunga, tapi juga semak belukar yang penuh onak dan
duri..

7.
KETIKA BIDUK RUMAH TANGGA GOYANG
Jangan saling berlepas tangan, tapi sebaliknya
semakin erat berpegang tangan

8.
KETIKA BELUM MEMILIKI ANAK.
Cintailah isteri atau suami anda 100%

9.
KETIKA TELAH MEMILIKI ANAK.
Jangan bahagi cinta anda kepada (suami) isteri dan anak anda,tetapi cintailah isteri atau suami anda 100% dan cintai anak-anak anda masing-masing 100%.

10.
KETIKA EKONOMI KELUARGA MERUDUM
Yakinlah bahawa pintu rezeki akan terbuka lebar berbanding lurus
dengan tingkat ketaatan suami dan isteri.

11.
KETIKA EKONOMI BERKEMBANG
Jangan lupa akan jasa pasangan hidup yang setia mendampingi
kita semasa menderita

12.
KETIKA ANDA ADALAH SUAMI
Boleh bermanja-manja kepada isteri tetapi jangan lupa untuk
bangkit secara bertanggung jawab apabila isteri memerlukan
pertolongan Anda.

13.
KETIKA ANDA ADALAH ISTERI
Tetaplah berjalan dengan gemalai dan lemah lembut, tetapi selalu berhasil menyelesaikan semua pekerjaan.

14.
KETIKA MENDIDIK ANAK
Jangan pernah berpikir bahawa orang tua yang baik adalah orang
tua yang tidak pernah marah kepada anak,kerana orang tua yang baik adalah orang tua yang jujur kepada anak ....

15.
KETIKA ANAK BERMASALAH
Yakinilah bahawa tidak ada seorang anakpun yang tidak mahu bekerjasama dengan orang tua, yang ada adalah anak yang merasa tidak didengar oleh orang tuanya.

16.
KETIKA ADA PIL. (tang ni aku x paham sket.. huhu)
Jangan diminum, cukuplah suami, isteri sebagai ubat.

17.
KETIKA INGIN AMAN DAN HARMONIS
Gunakanlah formula 7 K
1 Ketaqwaan
2 Kasih sayang
3 Kesetiaan
4 Komunikasi dialogis
5 Keterbukaan
6 Kejujuran
7 Kesabaran

sumber : email




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...