CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

::My Lovely Day::

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

My Baby =)

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Saturday, October 30, 2010

Alahai TERkalah la plak...

AKHIRNYA... seDih... sedIh..
Keputusan perlawanan akhir Piala Malaysia
N9 kalah 1-2 ngan KELANTAN...
hurmm.. tiado rejeki org nogoghi... 
kami bagi can huhuh... leh ke ckp cenggitu..? 
xpe la.. atas dasar kesukanan yang tinggi...
terimalah kekalahan dengan hati yang terbuka.. =)
plus N9 da menang piala FA.. 
sO,
faiR n sQuare la kan.. =)
ape²pun... hidup PAHANG9

hahaha.... aii sokong negeri laki aiii.... ;)

|Iman Officially 7 mOnths|

Alhamdulillah, anak Ummi da 7 bulan arini...
Happy Birthday yg ke 7 bulan sayang.. huhuh..
nk kena celebrate ker..? huhu.. tgu setahun la ye sayang.. =)
pressie tuk Iman da 7 mOnths ni...

Iman with his new tOys =) drum 



Friday, October 29, 2010

|Salahkah wanita x tahu memasak..?|

Artikel dipetik dari i♥Islam

Kalau perempuan tidak boleh memasak, dikutuk dan disuruh belajar. Kalau lelaki tak boleh jadi imam kita kata okay saja.
Jangan diperbesarkan nanti mereka terasa hati.

"Apalah perempuan, tak pandai masak siapa nak kahwin dengan awak!" Begitulah kata rakan sejawat lelaki pada seorang anak dara, juga rakan sejawat kami.

Maka jawaplah si gadis ayu itu yang dia tidak sempat belajar memasak sebab dari kecil tidak digalakkan keluarga sebaliknya di suruh menumpukan perhatian pada pelajaran saja.
Setelah tinggal di asrama, peluang pulang ke rumah terhad dan tidak sempat turun ke dapur membantu ibunya.

''Habis sekarang kenapa tidak belajar?" Tanya sang lelaki lagi dengan penuh semangat.
''Sedang belajarlah ni tetapi selain sibuk dengan kerjaya saya juga sibuk belajar agama, jadi belajar memasak tetap tidak diutamakan!" Begitu jawab si gadis yang membuatkan lelaki tadi menggeleng-geleng kepala.

Baginya tidak sempurna seorang wanita jika tidak tahu memasak. Wanita sepatutnya buat begitu juga. Syarat utama menjadi suami mesti boleh menjadi imam.
Walau ada yang kata, jika itu syaratnya bermakna makin ramai wanita yang hidup bujang seumur hidup.

Lelaki meletakkan kebolehan wanita di dapur sebagai perkara utama dan ungkapan hendak memikat suami, perlu pikat seleranya sering diguna pakai.
Tidak kiralah jika wanita itu berpelajaran atau berjawatan tinggi dan penyumbang utama kewangan dalam rumahtangganya.
Sekarang bukan asing lagi gaji isteri lebih tinggi daripada suami.

Namun kedudukan suami sebagai raja tidak pernah dilupa walau dia tidak mengambil inisiatif mempelajari ilmu menjadi imam.
Ilmu bermain video game di komputer mereka rasa lebih perlu.

Kalau tidak tahu memasak disuruh belajar dan sesudah belajar perlu handal.
Jika handal bukan setakat masak untuk keluarga sendiri, kalau boleh perlu boleh memasak untuk tiga pasukan bola. Begitulah standard yang telah ditetapkan.

Bolehkah kita meletakkan undang-undang itu kepada lelaki juga? Kalau tidak pandai jadi imam, belajarlah.
Mula-mula jadi imam kepada keluarga sendiri, sudah terror boleh mengimam satu taman perumahan juga.
"Sibuk suruh kita handal memasak, mereka tu bolehkah jadi imam?" Dengus teman wanita yang lain.

Betul juga ya? Berapa kerat lelaki yang menjadikan sembahyang jemaah di rumah bersama anak isteri sebagai agenda utama, selain keperluan memenuhi pelbagai seleranya?
Maka bertanyalah wanita kini kepada beberapa lelaki tentang kebolehan yang satu ini.

Ternyata ramai yang menjawab tidak confident menjadi imam sebab takut bacaan al-Fatihah tidak sempurna, salah tajwid atau pun dia merasakan isterinya lebih handal.
Ada yang kata lebih elok dia dan isteri sembahyang sendiri-sendiri.
Ada juga menjawab, rasa kelakar pula apabila dirinya yang rugged menjadi imam.

Isu ini sepatutnya kita beratkan sepertimana masyarakat memberatkan wanita perlu pandai memasak jika mahu bersuami.
Lelaki juga harus boleh menjadi imam supaya kewibawaan mereka sebagai ketua keluarga tidak goyah atau menjadi mangsa 'queen control'.
Kalau tidak pandai, belajarlah sekarang. Jika wanita disuruh belajar, apa salahnya lelaki!

Bagi pendapat aku la kan… salahkah wanita tak pandai memasak?..tak salah.. cumanya lelaki zaman sekarang ni lebih sukakan wanita yg pandai masak.. nak² yg pandai masak mcm ibu dia…itu pilihan dorang..nk wat cam mane kan.. klu isteri x reti memasak, ape slhnye suami isteri belajar same2, jika berkesempatan sediakan hidangan bersama².. sO, dari situ terbentuk interaksi antara suami isteri & mencambahkan lagi kasih sayang...tp jika isteri tuh pandai memasak adalah 1 bOnus tuk suami tu..  itupun tuk menjaga hati suami, merapatkan hubungan sekeluarga, mendapat keberkatan dalam rumahtangga plus memupuk kasih sayang suami pd isteri..

Bab suami kena belajar menjadi Imam tu aku setuju.. coz  lelaki adalah khalifah untuk isteri dan anak2 nye nanti.. sekiranya seorang lelaki itu jahil dalam agama pasti pincanglah rumahtangga.. Isteri perlu memasak kerana air tangan isteri atau ibu akan membuatkan keluarga lebih sihat n kesihatan terjamin sebab masakan yang dihidang adalah halal dan bersih.. air tangan isteri & ibu itula yg merapatkan kasih sayang =)

Bagi lelaki… x perlu mencari teman secantik Balqis jika diri x setampan Sulaiman.. same gOes tO isteri.. klu diri x sempurna , belajarla tuk jadi yg sempurna tuk pasangan kita..

frOm nOw on.. jgnla bertekak tuk tunjukkan sapa yg lebih n sapa yg kurang.. kerna ape yang penting adalah kerjasama.. plus hidup kita hanya sementara. Seorang suami wajib tahu peranan sebagai ketua keluarga dan wajib menjadi imam keluarga dan seorang isteri perlu pandai menjaga aurat & pandai menguruskan rumahtangga supaya ianya tidak menjadi fitnah dunia & hubungan kekeluargaan itu bahagia ke akhirnya..

ku bersyukur sgt kerana en. Abang seorg yg x cerewet psl mkn.. ape jua yg aku masak sume Abang mkn..  pas2 aku musti tanya Abang, ape yg kurg? rasa mcm mane ? Sedap x? dan en. Abang mesti beri jwpn yg +ve.. klu der yg kurg pn dia akan ckp..sO aku leh improve.. coz aku nk yg terbaeekkk tuk famili aku =)

Ape² pun renung² kan la.. dan berfikirlah dengan waras.. Tepuk dada Tanya Iman.. opss.. kena tanya Iman.. agak² Iman ckp ape yer…. ? ;) siut ah Ummi ni.. :P Astaghfirullah Al Azim...


Aku lah cHef terbaeeekkk tuk family ku =)





Thursday, October 28, 2010

Ceritera semalam..

apela Ummi ni... da nk tuka hari baru nk citer psl semalam.. harharhar.. 
Maafkan ku penunggu gua atas kelewatan n3 neh.. =)
semlm pas amik Ummi kt Opiz, 
kami ber3 g Alamanda...
kununnya nk carik pressie tuk pengantin baru... opismate aku...
smpai jerp kt Parkson, Ummi kena bg ubat dlu kt Iman.. hehe...
klu x meragam la beliau...
pas2 tukar diapers.. masa tuh, Iman agak gayat dgn tmpt dia baring tuh...
coz alasnya warna warni plus dibuat ngn PVC kan..
sukerla sgt Iman dok menggaruk² nih..
mcm sedap jerp bunyi alas tuh..
skangni da susah bangat nk tuka diapers Iman..
pusing sana pusing sini... perghhh mencabar kesabaran Ummi.. huhuh
selesai urusan beli pressie, perut Ummi bergendang gendut minta diisi...
memula en. abg ajak mkn kt RASA.. tp Ummi cantas ajakan en. abang..
Ummi ajak en. Abang mkn kt....
 
*
*
*
*
*
*
*
*

citer panjang pn tarak guna.... huhuh..
layankan ajer piccas² yg ado ni...
tp sedihnya piccas kami ber3 nan adO.. huhuh =(

aiseh... kantOi.. puting dimulut ;)
lOvely abang =)


kami kOngsi air jerp.. coz Ummi xleh minum aiS.. huhuh
chOcOlate MuFFin
fOOd Of the daY =) it's mIne

jelingan manja.. ♥♥ ummpph♥♥
Abang punya.. diet.. huhu. cOz mlm tuh abg der futsal.. sO x leh mkn banyak.. hahaha
urs tRuly ;) ♥♥
en. ayah tgh layan Iman sembang =)
 
2 beranak nih pandang mane neh.. oOoO flirt eh :P

Iman yg agak rakus bila pandang makanan.. huhuh
Danish yang suruh makngah nye snap piccas dia pagi² buta td... tp dia xnk pandang kamera... wah.. bijak..bijak.. kamOO telah mengejutkan MakNgah dari lena ni.. haishhh.. papepun.. MakNgah sayang kamooo

TILL nOW... Daaaa =)





♥My Dear Warehouse Sale♥


mari ramai² serbu My Dear warehouse sale ni.. 28 Oct hingga 07 NOv 2010... kepada adikku, klu nk beli stroller 4 sufi.. silakan dtg ke My Dear... ahahaha mcm g jemput tuk dtg jamuan raya jerp... hurmm, ingat nk belikan baby Iman High Chair & Table Set.. senang nk bg Iman makan.. plus Iman agak lasak skangni... Klu dia BF.. x leh dgr langsung bunyik² iklan nih... dia akan lepaskan puting B Ummi cenggitu shj.. x semena²nya.. tidakkah ianya menyakitkan...? tuh blum tumbuh gg lgik... haishhh... Iman Oooo Iman..


Fesbuk zaman dolu²...

wakaka... ku dpt benda ni thru email...
then bila ku bukak blognye... amatlah besh.. lawak plus kreatip betuila owner blog ni...
hurmm... silala meringankan jari jemari tuk klik kt BELOG ini..

klik tuk lihat imej lbh besar



ade banyak lagi... p jenguk kt belog nih... 

p/s : sOrry la kekwn... piccas x bape nk nampak... korg tgk je la kt belog kt atas tu yer... sOwie.. =)

Standby Mode...

hahaha... standby Mode... mcm tv plakz.. der mode cenggini...
aku gigih nk citer dlm belog ni...
tp memandangkan aku der kije yg agak banyak-tapi-aku-malas-nk-wat.. huhuh

HRMIS ooo HRMIS..
maleh tul ar aku nk updet benda alah ni....
SAP pun aku nk kena maintain...
plus.. skangni aku ala² menanggung-tertanggung gitu...
kije² opismate aku yg mabuk akibat buatan Orang huhuh @ mengandung =)
sO... till then....

adiOs amigOs... 
tungguu my new hot story-morry-the-morning-glory.. ihikhikhik....


bye kawan... Iman gerak dlu eh ;) ummppphh



Aidil Zafuan Tidak Tuntut Anak, Hanya Tangguh "Sulh"

berita pagi... dipetik dr Mstar Online.. huhu... mcm pemberita plakz.. saje berkongsi cerita... apepun, bagi ku.. perkahwinan perlu restu kuarge.. setuju?? coz bila kita kahwin ni, kita bukan juz kawin ngn suami kita shj, tp kita kawen ngn keluarga  dia jua.. ku doakan yang terbaik tuk mereka... sO renung² kan dan selamat beramal....

PETALING JAYA: Pemain bola sepak kebangsaan, Aidil Zafuan Abdul Radzak,23, menafikan mahu menuntut hak penjagaan anak daripada isterinya, pelakon Rita Rudaini Mokhtar,34, sebaliknya kunjungan dia ke Mahkamah Tinggi Syariah, Seremban, Selasa, adalah untuk menangguhkan permohonan sulh (perbincangan) yang dibuat sebelum ini.
Rita Rudaini dan suaminya Aidil Zafuan mahu menjadi pasangan bahagia tetapi sayang sekali rumah tangga mereka sering diuji.
Aidil berkata, laporan sebuah akhbar tabloid, Rabu mengenai tuntutan itu dipetik daripada sumber yang salah kerana dia tidak mempunyai apa-apa masalah mengenai hak penjagaan anak, Airit Rayyan Rizqin yang berusia setahun tiga bulan.
“Saya mengaku bersama peguam saya ke Mahkamah Tingi Syariah di Seremban, semalam (Selasa) tetapi untuk menguruskan permohonan penangguhan sulh yang saya buat sebelum ini. Bukan untuk tuntut hak penjagaan anak seperti yang dilaporkan,” katanya di sini, Rabu.
Aidil berkata demikian ketika diminta mengulas dakwaan kononnya dia menuntut hak penjagaan anak daripada Rita melalui proses mahkamah selepas segala kemelut yang berlaku terhadap rumah tangga mereka selama ini tidak dapat diselesaikan.

Sulh adalah proses perbincangan di antara dua pihak yang ingin mencari perdamaian melalui proses mahkamah.

Kata Aidil, penangguhan itu dibuat kerana masalah rumah tangga mereka semakin baik berbanding ketika permohonan itu dibuat semasa Hari Raya Aidilfitri lalu.
“Semasa Hari Raya Aidilfitri lepas saya ada buat permohonan ini (sulh) kerana tiada jalan lain untuk saya mendapat nasihat tetapi sekarang hubungan saya dengan Rita semakin baik.
“Disebabkan itulah saya perlu membuat penangguhan tersebut melalui peguam saya agar tidak menyusahkan pihak mahkamah nanti,” katanya.

Aidil yang sedang berlatih untuk mewakili Negeri Sembilan bagi menentang Kelantan dalam perlawanan bola sepak Piala Malaysia Sabtu ini mengakui sayangkan Rita apatah lagi selepas memikirkan isterinya itu mengandung tiga bulan anak kedua mereka.

Ditanya kenapa dia tidak membatalkan penangguhan sult itu, katanya jika ditakdirkan sekiranya timbul masalah dalam rumah tangga mereka kelak, dia tidak perlu membuat permohonan tersebut semula.

Sementara itu Rita Rudaini pula berkata dia tidak membantah tindakan Aidil itu jika langkah tersebut dapat menyelesaikan masalah mengenai rumah tangga mereka.
Katanya selama ini jika mempunyai masalah sekalipun dia tidak pernah keluar dari rumah sebaliknya mendapatkan kebenaran suami terlebih dahulu untuk melakukan sesuatu tindakan.
“Saya sayangkan Aidil sepenuh hati dan tiada sedikit pun perasaan benci terhadapnya. Jika tindakan Aidil itu baik, saya turutkan kehendak dia,” ujarnya.

Tambah Rita, dugaan yang berlaku dalam rumah tangganya membuatkan dia semakin tabah apatah lagi selepas mengetahui dirinya kini berbadan dua.
Pasangan tersebut berkahwin secara rahsia di Songkhla, Thailand pada 25 Februari 2008 tanpa pengetahuan keluarga lelaki yang pada mulanya tidak merestui perkahwinan itu.


Wednesday, October 27, 2010

Walk..Walk..Walk..

Putrajaya Global Diabetes Walk

Mari berjalan beramai²... badan sihat Otak cergas.. di samping menambah kenalan plus ku teringat dlm web info sihat der ckp 10,000 langkah setiap hari.. Setiap langkah membawa faedah.. nk baca details.. klik kt Cni..

selepas ku baca citer dlm infosihat tu..memang menarik ah.. so lepas nih kalau en. Abang cakap kt aii nape asik nak berjalan kat shopping mall ajer, aii akan cakap "ai menyahut seruan Kementerian Kesihatan... untuk kesihatan and mencapai misi 10,000 langkah sehari"...ahhaha bayangkan abis sume shopping mall kt Key Ell ni haku jalan.. x ker cukup 10,000 langkah tu... harharhar... =) sO silakan.. Walk fOr life.. =)

Ku sendirian lagi

tajuk musti nk gempak...
padahal xde ape pn.. huhuh..
maksud tajuk ini adalah ku sendirian lagi menghantar baby Iman ke rumah pengasuh... =)
en. abang xde kuliah arini... haha kuliah katenye...
sO aku bagi chance kt abang tuk study..
esok abang der exam.. 
gOOd Luck Abang.... u can dO it la....
i know u can do ur best =)

sepanjang perjalanan td, baby Iman x tdO pn..
Alhamdulillah Iman x meragam.. cuma Iman da kuat bebel...
ntah ape-ape aje yg dibabling kan nye.. 
baba buihhh.. buahh..baba... vava mii
last² men air liur... hahahahabisla bOOtak rambut Ummi nak....

ignore all the messy thing behind me k =)


PANAS...Saida nk bercerai....???


Salam sume... selamat pagi & selamat sejahtera ;) .. di pagi Rabu ni da start citer panas... apakah..? haha.. saje jerp... berkongsi cerita.. xtaula citer ni da lama ke baru kan.. yg pasti aku baru taw.. hahaha kelewatankah aku..? aku nih mmg slalu KZ.. @ ketinggalan zaman =) tp aku agak terkujat beruk gak la.. sbb aku rasa dorg ni pasangan bahgia plus da lama kot kawen.. da 14 tahun.. anak pung da besar.. tu la kan, klu da terjebak dlm dunia hiburan ni... mcm² benda leh jadik.. opss dunt get me wrong k.. bukan ler aku kate dunia hiburan ni x bagus.. tuh depend kt individu tu la kan.. ape² pun ku doakan rumahtangga mereka dpt diselamatkan... kesian kt anak² kan.. ape jua keputusan yg mereka buat, ingatlah anak².. wah ko chmie... nasihat mcm perunding motivasi.. harharhar.. ;)

KUALA LUMPUR: Setelah 14 tahun melayari hidup bersama dan dikurniakan empat orang anak, penyanyi Saida memfailkan permohonan untuk bercerai secara baik daripada suaminya, Mohd Ghazali Yahya Zikri.

Saida yang merupakan kakak kepada penyanyi tersohor, Datuk Siti Nurhaliza memfailkan permohonan itu pada 6 Oktober lalu di Mahkamah Rendah Syariah di sini, dengan menamakan Mohd Ghazali sebagai defendan. Permohonan itu difailkan mengikut Seksyen 47, Akta Undang-Undang Keluarga Islam Wilayah-Wilayah Perekutuan 1984 dan kes disebut di hadapan Hakim Syarie, Mohd Suhaily Rosdi pada Selasa.

Bagaimanapun, prosiding tersebut hanya dihadiri oleh peguam syarie, Noor Azlina Che Hasan sebagai wakil kepada bekas peserta Akademi Fantasia Musim Keenam itu manakala Mohd Ghazali tidak diwakili peguam.

Mohd Suhaily menetapkan 20 Disember depan sebagai sebutan semula kes bagi membolehkan pasangan tersebut berbincang bagi mengetahui sekiranya ikatan perkahwinan masih boleh diselamatkan ataupun mereka masih mengekalkan keputusan mahu berpisah.

Berdasarkan pernyataan tuntutan, Saida, 34, dan Mohd Ghazali, 40, mendirikan rumah tangga di kampung halaman penyanyi itu, Kuala Lipis, Pahang pada 14 Disember 1996 dengan berwalikan bapa kandung.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan cahaya mata, Siti Nurunnyssa, 13, Anas, 11, Khalid, 7, dan Siti Nurul Mashitah, 4 tahun.

Saida atau nama sebenarnnya Siti Norsaida Tarudin mendakwa dia dan suami sudah lama tidak bersefahaman dan sehaluan serta perkahwinan itu telah mengalami masalah yang berpanjangan dan tidak boleh didamaikan lagi.

Dia yang bernaung di bawah syarikat milik Siti Nurhaliza juga yakin bahawa matlamat perkahwinan tidak akan tercapai.
Turut dinyatakan, mereka yang beralamat di Alam Damai, Cheras, di sini juga tidak pernah bercerai sebelum ini.


Tuesday, October 26, 2010

|Cengkaman Setan|


Wah.. gempak ahh tajuk post ni.. huhu... giler kejam budak nih..  udah ler mabuk, mak suruh tobat pn kena marah... mmg ba alif ngang... hahah... bongokzzz betul... tp tu la.. dilpskan pulak tuh pas kena tangkap coz ibu dia x smpai hati tgk anak dia merengkok dlm penjara... see.. hati Ibu yang lembut.. yg sentiasa ingatkan & maafkan anak dia.. mmg mangkuk jamban tingkat tul la dak tuh.. haku yg hangin neh... berada di bawah paras alkohol.. gitula... x mampu nk pk mana baik mana buruk... sian kt mak dia.. masih sayangkan anak dia neh... Semoga anak Ummi, Iman Syahmi jadi anak yg soleh yer.. AMIN. [iklan sekejap] hehe..

KUALA LUMPUR: Seorang anak yang mabuk sanggup bertindak luar batasan apabila mendukung dan cuba mencampakkan ibu kandungnya sendiri dari tingkat 14, sebuah flat di sini, selepas tiba-tiba naik berang mendengar syarahan ibunya agar bertaubat, malam kelmarin.

Bagaimanapun, wanita berusia 47 tahun dan bekerja sebagai pekerja pembersihan itu terselamat daripada maut apabila sempat meronta dan melarikan diri sebelum membuat laporan polis selepas tidak tahan dengan sikap liar anak lelakinya yang berusia 22 tahun itu.

Sumber Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur berkata, kejadian berlaku jam 8.30 malam apabila suspek dalam keadaan mabuk pulang ke rumah ibunya di Flat Sri Sarawak, Jalan Kenanga, Cheras.

“Difahamkan, suspek yang tidak dapat berfikir waras mengamuk tanpa sebab di dalam rumah dengan sengaja menjerit dan membuat bising. Tidak cukup dengan itu, suspek turut merosakkan perkakas rumah.

“Walaupun diminta ibunya supaya menghentikan perbuatan itu, suspek bertambah ganas apabila mula membaling barang kaca seperti pasu hingga pecah.

“Tidak cukup dengan itu, suspek turut memecahkan tingkap kaca rumah menyebabkan ibunya hilang sabar dan menjerit mengarahkan anaknya berhenti daripada berkelakuan liar,” katanya.

Difahamkan, mangsa cuba menasihatkan anaknya itu supaya berubah dan menjadi anak yang baik, selain menghentikan tabiat buruknya yang gemar pulang mabuk.

Namun, nasihat ibunya itu menyebabkan suspek menjadi bertambah ganas sebelum mengugut mahu membunuh wanita berkenaan dengan mencampakkan mangsa ke bawah.

“Bagaimanapun, mangsa yang cuba ditarik suspek melarikan diri sebelum segera menghubungi polis bagi mendapatkan bantuan selepas bimbang dibunuh anaknya sendiri.

“Polis yang segera datang sebaik menerima laporan kemudian memberkas suspek yang ketika itu masih berada di rumah,” katanya.

Menurutnya, polis menahan reman suspek selama tiga hari sebelum dihantar ke Balai Polis Bukit Jalil di sini, untuk tindakan lanjut mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan.

“Bagaimanapun, suspek yang bekerja sebagai penjual tiket wayang dibebaskan pada hari sama selepas ibunya tidak sampai hati dan menarik semula laporan polis yang dibuat.

“Susulan penarikan semula laporan polis terdahulu yang dibuat mangsa, polis melepaskan suspek yang berjanji berkelakuan baik,” katanya.

source:HMetro


Amy Search & Ella Minta Maaf, Gagal Nyanyi Lagu P.Ramlee

alahai... nape jdik cenggitu..? yerla bkan senang nk nyanyikan lagu Seniman P. Ramlee ni.. klu latihan kurg.. jdi cenggini la.. hahah pepandai jerp aku.. tp aku mmg minat arr ngn Abg Amy ni.. nama pn nk lbh kurg aku jerp.. tp klakonye, mak aku x minat Abg Amy.. klu kuar kt tV, sure dia suh kami tuka canel.. hihi.. entah kenapa aii pn x taw.. x kan abg Amy dolu kekasih mak kut.. huhuh.. shuuttt... jgn gitaw mak aku yer.. mak.. ampooonnn.. Angah gurau jerp... ;).. plus, Abg Jem @ Salih Yaakob pn der nyanyi dlm konsert ni.. lagu Madu 3 lagik.. hihi... I folo.. ape yg aku folo neh.. haippp...
Amy menyampaikan lagu 'Azizah' dan 'Jangan Tinggal Daku' semasa Konsert Penghargaan P.Ramlee di Auditorium DBKL, Ahad.

KUALA LUMPUR: Penyanyi rock tersohor, Amy Search meminta maaf kepada penonton ekoran gagal menyanyikan lagu ‘Azizah’ dengan baik semasa rakaman Konsert Penghargaan P.Ramlee di Auditorium Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) di sini, Ahad.

Setelah dua kali terpaksa mengulang semula nyanyian lagu popular Allahyarham Tan Sri P.Ramlee itu, akhirnya Amy bersuara memohon maaf dan mengaku perkara tersebut berlaku disebabkan dia baru membuat latihan pada pagi hari konsert itu.

“Saya minta maaf kepada semua kerana tak dapat menyanyi dengan baik. Semalam saya sibuk dengan konsert di Esplanade, Singapura dan baru membuat latihan pada pagi tadi,” katanya di atas pentas.
Sambil diiringi band orkestra DBKL yang dipimpin oleh pengarah muzik Mirza Abdullah, selain lagu ‘Azizah’, Amy turut menyanyikan lagu ‘Jangan Tinggal Daku’.

Bagaimanapun, sebelum itu, seorang lagi penyanyi rock, Ella turut melakukan kesilapan sehingga terpaksa mengulang nyanyian sebanyak tiga kali ketika menyampaikan lagu ‘Bunga Melur’.
Dia juga memohon maaf atas perkara yang berlaku kerana dia bukan sahaja menyusahkan banyak pihak malah turut menyebabkan waktu rakaman menjadi lebih panjang.
Berlainan dengan Amy, difahamkan Ella lebih banyak menghadiri latihan yang diaturkan. Mungkin benar seperti katanya, dia gagal melakukan yang terbaik disebabkan baru pertama kali menyanyikan lagu tersebut.

Selain Amy dan Ella, terdapat 17 artis terkenal yang turut mewarnai konsert sempena kempen ‘Di Mana Kan Kucari Ganti? Seniman Agung P.Ramlee’ itu.
Mereka adalah Misha Omar, Meet Uncle Hussain, Hujan, Haziq, Datuk Sharifah Aini, M. Nasir, Ning Baizura, Yuna, Altimet, Aizat, Vince, Jaclyn Victor, Najua Nadia Nasir (cucu P.Ramlee), Salih Yaacob, Rosnah Mat Aris, Nora Danish dan Rozita Che Wan.

Salih Yaacob dan Nora Danish semasa persembahan lagu 'Madu Tiga'.

Antara lagu-lagu yang turut dipersembahkan termasuklah Getaran Jiwa, Tunggu Sekejap, Malam Bulan Di Pagar Bintang, Jeritan Batinku, Engkau Laksana Bulan, Maafkan Kami, dan Ali Baba.
Selain itu lagu-lagu lain seperti Dengar Ini Cerita, Bila Mama Pakai Celana, Yang Mana Satu, Pabila Larut Malam, Semerah Padi, Tari Tualang Tiga dan Di Mana Kan Kucari Ganti.

Antara 19 artis yang terlibat dalam konsert mengenang P.Ramlee.
Konsert yang dibawakan oleh Astro dan DBKL itu akan disiarkan secara serentak di Astro Ria (saluran 104), HISTORY HD (saluran 575) dan PRAMLEE HD (saluran 188) pada 29 Oktober ini, pukul 9.30 malam.
Bagi yang ketinggalan, boleh menonton lagi ulangan konsert itu pada 30 Oktober ini, pukul 7 malam di HISTORY (saluran 555).
Selain itu, paparan dokumentari tentang P.Ramlee yang diarahkan oleh Shuhaimi Baba (Pesona Pictures), akan ditayangkan pada 31 Oktober, pukul 9 malam di saluran yang sama.
Sementara siaran ulangannya pada 1 November, pukul 10 malam, 6 November, pukul 7 malam dan 15 November, pukul 10 malam.

source : mStar Online






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...